Incoterms® 2020 ուղեցույց ժամանակակից արտահանողների համար

November 5, 2025
Blog Image

Մի՛ կորցրեք գումար թյուրիմացությունների պատճառով․ հասկացեք՝ ինչին եք համաձայնվում։

 

Արտաքին առևտրի աշխարհում մեկ երեքտառանի տերմին կարող է որոշել՝ կունենաք շահույթ, թե վնաս։ Բարի գալուստ Incoterms® 2020 աշխարհ՝ այն տեղը, որտեղ անորոշությունը թանկ է արժենում, իսկ հստակությունը ուժ է։

 

Չնայած պայմանագրերում և լոգիստիկայում դրանց առանցքային դերին, Incoterms-ը մնում են միջազգային առևտրի ամենաշփոթեցնող տարրերից։ Սխալ կիրառումը բերում է ուշացումների, անսպասելի վճարների, մաքսային բարդությունների, իսկ երբեմն՝ լուրջ վեճերի։

 

Այս հոդվածում կքննենք ամենատարածված սխալները, վտանգավոր թյուրիմացությունները և այն, թե ինչպես ընտրել վստահաբարճիշտ Incoterm-ը։

Ամենաշատ սխալ հասկացվող Incoterms-ը

 

1. FOB և CIF - չափից շատ և սխալ օգտագործվող

 

Free on Board (FOB) և Cost, Insurance, Freight (CIF) տերմինները բառացիորեն «ծովային լեգենդներ» են․ նախատեսված են միայն ոչ կոնտեյներային բեռների համար, որոնք տեղափոխվում են ծովով կամ ջրային ուղիներով։


Սակայն դրանք հաճախ սխալմամբ օգտագործվում են օդային, ավտոմոբիլային կամ կոնտեյներային փոխադրումների դեպքում, ինչն առաջացնում է քաոս բեռների հանձնման պահին։

 

Ռիսկ․ եթե FOB/CIF եք կիրառում կոնտեյներների համար, հավանաբար սխալ եք հասկանում ռիսկի փոխանցման պահը․ այն տեղի է ունենում ոչ թե նավի բարձման պահին, այլ երբ կոնտեյները մուտք է գործում տերմինալ։ Այդ դեպքում կիրառեք FCA, CPT կամ CIP։

 

2. EXW — պարզություն՝ թաքնված վտանգով

 

Ex Works (EXW) պայմանը թվում է հեշտ․ վաճառողը պարզապես ապրանքն է տրամադրում, գնորդն ինքն է կազմակերպում մնացածը։ Բայց իրականում այս պայմանը կարող է դառնալ «ականապատ դաշտ» անփորձ գնորդների համար, ովքեր չեն տիրապետում արտահանման մաքսային ընթացակարգերին։

 

Ռիսկ․ վաճառողը կարող է ակամա դնել գնորդին բարդ մաքսային իրավիճակների առաջ, իսկ գնորդը, չիմանալով տեղական կանոնները, սխալվել։

 

3. DDP — չափազանց խոստումներ տվող պայման

 

Delivered Duty Paid (DDP) սկզբում թվում է իդեալական․ վաճառողը հոգում է ամեն ինչ՝ մինչև գնորդի դուռը։ Բայց իրականում դա նշանակում է՝ պետք է զբաղվել օտար երկրի մաքսային, հարկային և բյուրոկրատական գործընթացներով։

 

Ռիսկ․ եթե վաճառողը տեղյակ չէ գնորդի երկրի օրենսդրությանը, կարող է բախվել տուգանքների կամ իրավական խոչընդոտների։ Առանց տեղական ներկայացուցչության կամ հարկային հստակության, DDP-ն կարող է դուրս գալ հսկողությունից։ 

 

4. Ռիսկի և սեփականության շփոթեցում

 

Շատերը դեռ կարծում են, թե Incoterms-ը որոշում են սեփականության անցման պահը։ Իրականում՝ ոչ։
Incoterms-ը սահմանում են միայն ծախսերի և ռիսկերի բաշխումը, իսկ սեփականության իրավունքը պետք է ամրագրվի առանձին պայմանագրով։

 

Ինչպես ընտրել ճիշտ Incoterm

 

Ահա փորձարկված ցուցակը, որը կօգնի խուսափել թանկարժեք սխալներից․

 

Համապատասխանեցրեք տրանսպորտի տեսակը․
FOB/CIF-ը կիրառեք միայն ծովային ոչ կոնտեյներային փոխադրումների համար։
Կոնտեյներների, օդային կամ ցամաքային բեռների դեպքում ընտրեք FCA, CPT կամ CIP։

 

Գնահատեք ձեր գործընկերոջ փորձը․
EXW-ն հարմար է փորձառու ներմուծողների համար։
DDP-ն ավելի անվտանգ է սկսնակ ներմուծողների համար, եթե դու, որպես վաճառող, կարող եք ապահովել օտարերկրյա նորմատիվն պահանջների համապատասխանության պահպանումը։

 

Ուշադրություն դարձրեք բեռի տեսակին․
Արժեքավոր կամ արագ փչացող բեռնե՞ր։ Ընտրեք պայմաններ, որտեղ հստակ նշված են ապահովագրության պատասխանատվությունը և բեռի փոխանցման պահը։

 

Լրացուցիչ հստակություն․
Մի՛ գրեք պարզապես «FCA Համբուրգ»։ Գրեք՝ «FCA Համբուրգ, Hansaport տերմինալ, Gate B»։ Հստակությունը կանխում է վեճերը։

 

Համաձայնեցրեք մաքսային և ապահովագրական պարտականությունները․
Գիտե՞ք՝ ո՞վ ինչ փաստաթուղթ է ներկայացնում։ Երբեք մի՛ ենթադրեք, որ մյուս կողմը կանի այն, ինչ գրավոր ամրագրված չէ։

 

Հետևեք օրենքին․
Համոզվեք, որ ընտրված Incoterm-ը չի հակասում ազգային առևտրային կամ մաքսային կանոնակարգերին։

 

Եզրափակիչ

 

Սխալ Incoterm ընտրելը պարզապես փաստաթղթային վրիպակ չէ․ դա ռազմավարական ձախողում է։ Ժամանակակից գլոբալ մատակարարման շղթայում այն կարող է արժենալ ժամանակ, գումար և հեղինակություն։

 

Incoterms® 2020-ի իմացությունը նվազեցնում է վեճերը, դարձնում պայմանագրերը հստակ և ապահովում ավելի սահուն գործընթաց սահմաններից այն կողմ։

 

Առևտրում հստակությունը տարբերակ չ, այն անհրաժեշտություն է։

 

ՉԻՆԱՍՏԱՆ-ՀԱՅԱՍՏԱՆ ՑԱՄԱՔԱՅԻՆ ՓՈԽԱԴՐՈՒՄԸ ՎԵՐՍԿՍՎԵԼ Է:

1Մ³ ՍԿՍԱԾ 260$-ԻՑ
Ավելին